Sayfalar

Sayfalar

29 Temmuz 2019 Pazartesi

ZAZA MÜCEDALESİNİN DEĞERLİ İSMİ UYARDI:YAPMAYIN


ZAZA MÜCADELESİNDE SİMGE İSİM KOYO BERZ ZAZA YURTSEVERLERE ÖNEMLİ BİR ÇAĞRI DA BULUNDU. 
SOSYAL MEDYA ÜZERİNDE YAŞANAN VE ZAZACAYA HİÇBİR FAYDASI OLMAYAN TARTIŞMALARA YÖNELİK ÖNEMLİ TESPİTLERDE BULUNDU.
İŞTE KOYO BERZİN ÖNEMLİ ÇAIKLAMASI:..

     Hepinizden ricam bu kısır ve yersiz çelişkileri, tartışmaları, eleştirilerı ve birbirlerinı suçlamaları, bu saaten sonra bırakalım, kaldıralım ve kolundan tutarak çöp konteynlerine atalım.. Bu gibi tutum ve davranışlar, bu karşılıklı atışmalar her iki tarafa , hepimize, Zaza davasına ve Zazacılara zarar vermekten öteye, başka bir işe, şeye yaramaz.

     Her iki taraf ve ortada kalanlar bundan aşırı bir şekilde zarar görüyorlar. Bunlar zaza davasının önünü kapatiyor ve bend oluşturuyor. Hele hele arada kalanlar ne yapacaklarını, hangi tarafa kayacaklarını, taraf mı olacaklar, tarafsız mı bir türlü karar veremiyorlar. Karar veremeyince de ister istemez başkaların kucağına düşüyorlar. Düşmiyenlerde şaşkın şaşkın bakıp, ne yapacaklarını kestiremiyorlar. Bunlar zaza davasını ciddi bir şekilde yaraliyor ve zararlara uğratiyor. Zaza davasının yaralanması bizi sevmiyenlerin işini kolaylaştıriyor ve onlara malzeme yaparak rant sağliyor. Onlarda onu rahatlıkla kullanarak sırtımızdan geçıniyorlar. Böylelikle Zaza meselesinın, Zaza dillının önünü keserek, kendi çıkarları doğrultusunda kullandıriyor.. Böylelikle biz kendi haklarımızı, nasıl ve ne şekil alacağımızı yörürlüğe koyamiyoruz. Çünkü gücümüzü zayıflatiyorlar. Bizim yapacağımız, kendi haklarımızı nasıl ve ne şekilde alacağımızın tartışmasını yaparak, onun mücadelesini vererek hedefe doğru ilerlemektır.
  
   Yeter, yeter artık diger halklar bizi kullandılar, yeter!. Bu kısır ve hasta çelişkileri, eleştirilerı, suçlamaları ortadan kaldırmazsak, daha sırtımıza binıp kanımızı emecek, kendi çıkarı için kanımızı dökecek çoklar olacaklar. Ben buyum, ben şuyummu bırakalım. Kim ne yapmış veya yapmak istiyor belgelesın, planlasın. Birbirimize danışalım. Yapabileceklerini yapalım, yapamadıklarımızı da birbirimizden yardım alarak, birbirimize destek olarak birlikte yapmaya çalışalım veya yapalım. Kim ne yapmak istiyor planlariyle yakındakilerine anlatsın, yapabiliyor yapsın, yapamiyor yardım istesin.. Bu şekilde birbirimize yardımcı olalım ve yardım edelim. 

Birleşmeden, birlik olmadan, elelle vermeden, birbirimize arka çıkmadan bir adım ileriye gidemeyiz. Çünkü önümüzdeki bendleri aşmak o kadar kolay değildır. Asırlarca o bendleri inşa etmişler ve önümüze koymuşlar, kale duvarları gibi.
Ricamdır. Kendimizi, dillimizi, Zazalığımızı, çoğrafyamızı seviyorsak bunu yapmak zorundayız. Bakın, başta ben olmak özere, bu iki yıldır hiç birımız, birbirimizi çekişmekten, eleştirmekten, suçlamaktan fırsat veya vakit bulamadık bir şey yapalım ve bir adım ilerliyelim. 

 Korkmayın, hiç bir şeyden kaçınmayın. Partilerimiz, derneklerimiz, Federasyonlarımız, kurum ve kuruluşlarımız olsun, korkmayın. Yalnız yapacağımız kordinasyon bir şekilde çalışmamız. Hepinizi saygı ve sevgiyle selamliyorum. Şıma heme war u weşey dı, ganweşey u kêfweşey dı bımanê.

22 Temmuz 2019 Pazartesi

ZAZALARA KIRK DEFA KÜRTSÜNÜZ DEDİLER,SONRA...

ZAZALARA KIRK DEFA KÜRTSÜNÜZ DEDİLER,SONRA...
       



   Bir şeyi kırk defa deyince olurmuş. Aslında o şey kırk defa demenle olmuyor. Kırk defa diyerek o şey üzerinde psikolojik etki, o şeyin artık karşı koyma direncinin zayıflaması sonucu çaresiz kabulleniştir. Zazalara işte bu yöntemle kimliksel değişim yapılmaya çalışıldı.
    
   Bir Zaza genci kimliksel bir bilinç kazanmadan beraber yaşadığı halk tarafından bir kimlik dayatıldı. Kürtlük kimliği üzerine yapıştırıldı. Ben Zazayım dediğinde ise milliyetçi ve ulusalcı çevre Kürtlük dayattı. Ya da Zaza kimliği üzerinde aşağılayıcı ve küçümseyici söylemler söyleyerek Zaza kimliğini hor görmeye toplum içinde küçük düşürmeye çalıştı. Böylece Zaza gencini Zazalıktan soğutmayı amaçlandı. Sohbetlerde Zazalıkla ilgili bir şey konuşulmaz, 

   O Zaza genci büyür çalışmak için gurbete batıya gider, memleketinin adını söyler. Karşısındaki kişinin zihniyeti doğu eşittir Kürt. Öyleyse sende Kürtsün der. Ve Zaza genci Zazayım dese bile karşısındaki kişi ne Zazayı bilir ne de Zazalığı. Bir kez daha bu durumla karşılaşır. Zaza genci Devlet ve devletin tüm idareci, yönetici kesim ve çevreler, Zaza gencine Kürt muamelesi yapar. Ve Zaza genci kırk defa Kürtlük etiketi yapıştırılır. Bir kere çıkardı, iki kere çıkardı, üç kere çıkardı, dört, beş derken artık çıkarma gücü kendinde bulamaz. O da artık kürdüm demeye başlar. 


   Bir şeyi kırk defa deyince mecburiyetten kabul etmek zorunda kalırız. Bu toplumsal etkilerle ve şartlara karşı koyma gücünü kendimizde her zaman bulamayabiliriz. bazen ‘dedem biz Kürdüz dedi’,’babam Kürdüz der’ söylemlerini Zaza gençlerinden duyarız. Çünkü dedeleri babaları ve hatta onlar bile bu toplumsal koşulların etkisinden kalarak kendi kökeninden ve kendi kimliğinden uzaklaşmışlardır. 

   Örnek kendini daha tanımlayamayan civcivi ördek yavruları arasına koyarsan, bir süre sonra kendini ördek sanır. Bu tam tersi durum içinde geçerlidir.


 Zaza, Türk veya Kürt bir kavim, millet adıdır. Bu adı zorla başkasına dayatıp sen bu adı kullanacaksın demenin hiçbir insani izahı yoktur. Kürt olmayan Zazayı zorla Kürt yapma, veya Türk olmayan bir kürdü zorla Türk yapma gayreti içine girmek yerine herkese saygı duymak daha vicdani ve insanlığa yakışır bir harekettir.
NUŞTOĞ:aLİ PİRONIJ